|
Navštívit Maltu bylo mým snem od té doby, co jsem si přečetla román Králův havran.
Toužila jsem tak jako Tualu procházet mezi ruinami starobylých chrámů, "chodit mezi balvany a láskyplně
je hladit." Bohužel se mému muži nezdála
Malta jako cíl dovolené dostatečně akční. Štěstí jsem měla až po narození naší dcery, kdy se i můj muž
musel vzdát plánů na přechody horstev a podobné akční dovolené, protože s naší roční dcerou je
dostatečně akční každý den sám o sobě. A tak jsme v říjnu konečně vyrazili. Říjen se nám pro návštěvu
Malty osvědčil, protože bylo ještě dostatečně teplo na koupání, ale už ne příliš vedro na poznávací výlety.
Od dob 6. století, kdy se odehrává Králův havran, se řada věcí změnila, takže již není možné procházet se
mezi ruinami starých chrámů a nerušeně meditovat, neboť se všude hemží mraky turistů, a v hlazení balvanů
brání různé řetězy a dráty, ale i tak mají chrámy své kouzlo stejně jako celý ostrov.
Kliknutím na fotky je lze zvětšit a prohlížet v samostatném okně.
 |
 |
Jste-li vyznavači pláží, pak na Maltu nejezděte, pláží je tam poskrovnu.
Ale máte-li stejně jako my raději divoké pobřeží, nenajdete v Evropě mnoho krásnějších. Hlavně na jižním konci
ostrova se bílé skály zvedají z průzračně modrého moře strmě vzhůru. |
 |
 |
Jedno z nejhezčích míst maltského souostroví se nachází na ostrově Gozo. Je jím "Azurové okno",
něco jako Pravčická brána vystupující z moře na západním pobřeží ostrova Gozo. My jsme měli štěstí, že jsme k němu dorazili právě před západem
Slunce, kdy bylo opravdu působivé. |
 |
 |
 |
 |
Další ze záhad Malty: zvláštní "koleje", místními nazývané Cart ruts. Doba jejich vzniku je neznámá a
jejich účel vysvětluje řada teorií, z nichž každá pokulhává. Vypadají jako stopy po vozech, protože probíhají vždy ve
dvojicích, ale... Pokud by po nich jezdila dvouosá vozidla, musela by zadní kola zanechat v zatáčkách jinou stopu než
kola přední... Jednoosá vozidla by zase musela být tažena zvířaty, ale jejich stopy se nedochovaly... Koleje jsou v
některých místech hluboké až 75 cm, takže by jimi musela jezdit kola o průměru 1,5 m, ale ta by za nevytočila zatáčky...
Kamenné kvádry mohly být místo kol sunuty po kamenných koulích, na způsob "kuličkových ložisek", ale úzké a hluboké koleje tomu
nenasvědčují... Proč se navíc pracně vyježděné koleje často kříží nebo probíhají blízko vedle sebe? Pan Daeniken tvrdí, že se
mohlo jednat o obrovskou anténu: koleje mohly být vylité kovem, který se za tisíce let rozložil, a vysílat do vesmíru.
(viz Erich von Daeniken: Svědek minulosti)
Docela by mě zajímal názor nějakého elektrotechnika, zda by takováhle změť "drátů" mohla jako anténa fungovat a jestli je
potřeba, aby dráty antény probíhaly vždy po dvojicích s velmi podobným rozchodem. Já se prostě nechci vzdát myšlenky, že
se jedná o stopy po vozidlech, ale udělejte si vlastní názor. Dejte vědět, na co jste přišli, budu se těšit! |
 |
 |
 |
 |
Za návštěvu určitě stojí i přístav Marsaxlokk na jižním pobřeží Malty se spoustou pestrých
rybářských člunů. Nejlepší den k návštěvě je neděle, kdy v Marsaxlokku probíhá trh. |
Přístav ve Vallettě je dobře chráněn. Malťané jsou dodnes pyšní, že v r.
1565 odolali čtyřměsíčnímu obléhání Turků. |
Bývalé hlavní město, středověká opevněná Mdina, město kostelů a tichých uliček. |
 |
Z hradeb Mdiny je rozhled na celý ostrov Malta. Napravo na obzoru je vidět hlavní město Valletta. |
|